Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Cecilia van Toor - 10 augusti 2012 15:09

Måndag till onsdag var vi i mina kusiners stuga utanför Göteborg. Det är alltid mysigt att komma ut på landet, dock regnade det rätt mycket men vi hade mysigt ändå. Vi spelade sällskapsspel, åkte en tur till Alingsås, sköt med luftgevär och åt en massa god mat! Här kommer lite bilder:


Jennie och Berit i köket


Grekisk sallad till lunch

Sockerkaka på farinsocker med blåbär i (rekommenderas!)

Schnitzeltillverkning

Luftgevärsskjutning


Grabbarna grus :)

Testning av de nya Scweppes, Mojiton var god men Strawberry Daquirin var lite väl söt 




Förrätt:räkmacka

Slutresultatet av schnitzeln



Kusinerna och jag i min snygga landetutstyrsel :)

Hallonmoussetårta med browniebotten, får återkomma med recept

 

Fika i Alingsås med biskvie och sockerkringla

 

Efterrätt, samma som här men med varm ananas stekt med Malibu och socker, doppad i kokos :)


Efter den här semestern måste jag verkligen tänka på vad jag stoppar i mig!! Har ju ätit efterrätter i princip varje dag! Så nu blir det träning fem dagar/veckan och inget godis eller liknande mitt i veckorna. Så får vi hoppas att semesterkilona trillar av en :)

Av Cecilia van Toor - 10 augusti 2012 10:37

Något jag tycker är gott till en köttbit är varma tomater. Häromkvällen var vi jättehungriga och ville ha mat snabbt, så vi stekte några ryggbiffar och serverade med gratinerade tomater, sallad med fetaost, köpt bea samt chips (en snabb potatisvariant, dock kan man skippa dessa så blir det en LCHF-variant!)


   


Gratinerade tomater:

tomater

parmesanost

oregano

salt och peppar

olivolja


Dela tomaterna på mitten och lägg i en ugnsfast form. Strö över torkad oregano, salt och peppar samt riven parmesanost. Ringla över lite olivolja. In i ugnen på 200 grader tills osten får lite färg.

Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Ovido - Quiz & Flashcards