Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Kalifornien, del 3

Av Cecilia van Toor - 18 september 2013 22:20

 


Sista dagen i San Francisco spenderades bl.a i Japanese tea garden i Golden Gate park. Den var hur mysig och rogivande som helst att gå runt i! Rekommenderar verkligen att besöka den om ni kommer hit.

   

I paviljongen som ni ser på bilden ovan tog vi såklart en kopp te och en fortune cookie

 



 

En bit bortanför Japanese tea garden hittade vi detta märkliga och sagolika "träd"


 

Sen tog vi en caesarsallad mitt på Union square i solskenet


   

Efter lunchen hoppade jag och Krille på en klassisk spårvagn som tog oss genom staden till Fisherman´s Warf...


        

...där strosdae vi runt ett tag för att sedan slå oss ner med varsin drink :)


Eftersom jag och Krille firade fem år den dagen så hade vi bokat in oss på en resataurang som verkade bra; Fleur de Lys. Det är Hubert Keller som har restaurangen och han har bl.a varit jurry i Top Chef. Tyvärr var den en besvikelse. Maten var väl god men inget wow... verkligen inte värt de tusenlappar vi betalade. Här kommer iaf lite bilder från middagen för er som ändå är intresserade av vad vi åt (tyvärr är bilderna lite mörka då jag inte hade den bästa kameran med mig):

 

Amuse bouchen... gurkkräm med rom och en shot med något jag inte kommer ihåg...


 

Förrätten betsod av olika saker, bl.a kycklinglevermousse som vi såg fram emot men den smakade bara sprit...


 

Min varmrätt bestod av oxfilé och hummer med hummer-mac and cheese. Jättebra kött men de andra smakerna var intetsägande...


 

Krilles varmrätt: coffee rubbed buffalo, den gillade jag men inte Krille


 

Till efterrätt tog vi chokladsuffle, inte heller något upphetsande. Förstår att det inte är så mycket smak i en suffle men till och med såsen vi fick till var tunn på smak. 


 

Vi fick även "complimentary sweets" som såg godare ut än de smakade.


Ja, servisen var iaf bra och vi hade mysigt med varandra <3


Det var det sista från SF... men det kommer mycket mer snaaaart!!




 
 
Jeanette

Jeanette

23 september 2013 12:24

Dom där träden är ju helt magiska!

http://kuriosakabinett.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia van Toor - 14 oktober 2013 11:17

Hej mina underbara matvänner! Nu har jag flyttat till en ny sida och jag hoppas verkligen att ni följer mig dit: matdelikat.se, klicka på länken för att komma till min sida.    Många kramar Cecilia ...

Av Cecilia van Toor - 8 oktober 2013 19:52

Nu när vi går mot kallare tider så passar det ju utmärkt med en värmande soppa. Pumpor finns det ju fullt av ute i butikerna nu, så jag provade att laga soppa på det. Det blev en mumsig soppa som passar både som varmrätt ihop med ett gott bröd eller ...

Av Cecilia van Toor - 7 oktober 2013 09:30

God morgon fina! Jag lovade ju igår att dela med mig av maten vi åt igår. Det blev verkligen supergott! Äppelchutneyn kan man ju äta ihop med vad som helst och det blir mycket av den som man kan spara i kylen.      Man behöver inte så mycket c...

Av Cecilia van Toor - 6 oktober 2013 19:43

Idag har vi varit på en liten söndagsutflykt i Häckeberga. Vi slog oss fräckt ner i Häckebergas slotts trädgård och fikade medhavd picknick och lapade sol :) Sen gick vi längs en stig en bit runt sjön. Supermysigt! Här kommer lite biler:     H...

Av Cecilia van Toor - 6 oktober 2013 10:47

God morgon!   Morgonens frukost: hårdbröd (knäckemacka), kaffe och ägg. Vad säger ni? Hårdbröd eller knäckemacka? Här i Skåne brukar jag inte bli förstådd om jag säger hårdbröd...   Idag är jag pigg och ser fram emot en dag med träning, utfl...

Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Skapa flashcards