Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Cecilia van Toor - 4 mars 2013 11:47

Vad brukar ni hitta på om ni har en ledig dag utan måsten? Min absoluta avkoppling är att laga mat och måla. Så nu står en Pulled Pork i ugnen och väntar på att bli äten ikväll, samtidigt som jag kladdar lite på en canvas :)

Har ni lagat Pulled Pork tidigare? Inte jag, så det här blir första gången. Jag delar med mig av receptet först när jag smakat på det ;) Men jag ska dela med mig av en gudomlig barbequesås som jag precis lagat (pulled porken ligger i såsen nu). Perfekt att ha till grillat, hamburgare eller ribs! 


 


Till ca. 1 L sås:


2 x 500 g passerade tomater

2 vitlöksklyftor

1 gul lök

1 röd chili (jag tog en stor)

3 dl farinsocker

1 dl mörk sirap

3/4 dl vitvinsvinäger

1 msk liquid smoke (finns i välsorterade matbutiker)

1 tsk hot sauce

1 tsk paprikapulver

salt och peppar

1 msk smör till stekning


Börja med att att hacka vitlök, lök och chili. Fräs allt i en kastrull, var försiktig så att de inte bränns! Häll i resten av ingredienserna och låt allt puttra på medelvärme i ca 30-45 minuter. Puttra längre om du vill ha en tjockare/segare sås.





Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Ovido - Quiz & Flashcards