Alla inlägg den 23 september 2012

Av Cecilia van Toor - 23 september 2012 19:00

Ihelgen har mina kusiner Linda och Jennie varit här med sina respektive. Vi hade planerat helgen sedan länge och jag såg jättemycket fram emot den. Tyvärr fick jag ryggskott innan läggdags på torsdagskvällen och var rädd att hela helgen skulle vara förstörd. Jag fick tom sjuka mig från jobbet på fredagen pga smärta! Kusinerna kom på fredagskvällen och vi hade dukat upp en liten buffé med kräftor, västerbottenpaj, sallad, bröd och ostar. Kvällen var rätt jobbig då det är svårt att sitta med ryggvärk. Som tur var när jag vaknade på lördag morgon, kändes ryggen betydligt mycket bättre så då kunde vi åka till Köpenhamn som var planerat!

Idag brunchade vi innan de åkte hem igen, Här kommer lite bilder från helgen:


   

"Buffén" och gott bröd som det finns recept på här.


 

Mangopannacotta och chokladkolakex, återkommer med recept :)


 

Fina kussarna på tåget


 

Pga det dåliga vädret gick vi in i första restaurangen, Hard Rock Cafe, och käkade hamburgare. De var riktigt goda! Jag åt en som hette S.O.B Till hamburgaren drack vi blaskig öl, haha.

 

Sen strosade vi runt... 


 

...och värmde oss med Irish coffee...


 

...kollade in Cristiania...


 

...fick massa regn på oss...


 

...och tog en öl i Nyhavn.


 

Idag åt vi brunch på kulturen i Lund...


     

...till maten bjöds det på jazzunderhållning :)


 

Nu sitter jag med en kopp te och en nyinköpt bok om New York och drömmer mig dit. Vi åker ju om en månad!! Boken är skriven av Martin Gelin och Eva Wisten.





Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Skapa flashcards