Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Cecilia van Toor - 1 juli 2012 18:49

I fredags hade jag en jättemysig kväll med min fina vän Erica. Vi åt hamburgare på T.G.I Friday`s och drack goda drinkar. Bl. a. mojito. Här ska ni få mitt recept på mojito som är med mörk rom vilket jag tycker är mycket godare:)


 


Till en tillbringare på 1,5 L:


ca 2 dl mörk rom (beroende på hur stark man vill ha den)

massa myntablad

2 lime

sprite eller sodavatten

is


Sockerlag:

1/2 dl socker

1/2 dl vatten


Gör sockerlag genom att blanda socker och vatten i en mugg och kör i mikron tills sockret lösts upp i vattnet. Låt svalna. Skär limen i klyftor och mortla med mynta och sockelagen. Häll i rom, mynta, lime, sockerlag och massa is i en tillbringare. Fyll upp med sodavatten eller sprite beroende på hur söt du vill ha den. Blanda med en sked.


I går (lördag) var jag hos min fina arbetskamrat Madde på drinkfest. Alla tog med gamla slattar och hon stog för tillbehören, som glass, mjölk, läsk, frukt etc. Himla rolig idé!!


 

Det fanns lite att välja på ;P








Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Ovido - Quiz & Flashcards