Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Cecilia van Toor - 28 maj 2012 23:33

Idag har det varit en helt perfekt dag att vara ledig. Det har varit varmt och soligt hela dagen. Jag började dagen med en löprunda. Sen åkte jag till Helena och Maja och solade på deras trädäck. Efter det åkte vi till Nova och shoppade, jag var på jakt efter ett par skor till Linns bröllop och det fann jag :)

Dagens mat blev sallad från Icas självplock, rikigt bra!

Det blev kidneyböner, oliver, mozzarellabollar, bulgur, keso, tomater, gurka, soltorkade tomater och kyckling. Där fanns betydligt mycket mer saker att välja bland!

Till middag grillade vi starka korvar, majskolvar, halloumi och såklart baconrullar :) Här kommer lite bilder fårn kvällen:

Salsatillverkning

Resultatet. Receptet är från Krilles kusin Anna, förutom att jag la till bönor och chili.

Så här gjorde jag bönsalsan:

5 kvisttomater

1 burk kidneybönor

1 burk svarta bönor

1 rödlök

1 vitlök

1 röd chili

1/2 kruka koriander

1/2 lime

1 tsk socker

2 msk vitvinsvinäger

salt och peppar


Hacka tomaterna i små bitar. Skölj bönorna. Hacka rödlöken, vitlöken och chilin fint. Hacka koriandern. Blanda allt i en skål. Pressa över lime. Häll i vinäger, socker, salt och peppar. Blanda.

Baconrullar som träs på grillspätt

      

Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Skapa flashcards